Hyra paviljongen

Ålabodarna hamnförening paviljong ordningsregler!

Hamnföreningen är en ideell förening vars uppgift är att stå för trivseln i hamnen!

Bokningen av paviljongen görs här
Betalningen sker via Swish 1236357289 eller bankkonto 8214-9 664059303-1
Skriv datum för hyr-tillfället och namn.

Betalningen för hyran skall vara inne på hamnföreningens bankkonto en månad innan datum för bokningen!

Vill ni hyra lokalen 24tim kostar detta 1200kr
Vill ni hyra lokalen 48tim kostar detta 2500kr
Vill ni hyra paviljongen halvdag för t.ex. möte,
barnkalas kostar detta 500kr.

Du behöver vara minst 18 år för att kunna boka paviljongen.
Man ska även vara medlem i Ålabodarnas Hamnförening.
Är man inte medlem ska medlems avgiften på 100kr betalas in i samband med betalningen av paviljongen
Hyresgästen som kvitterat ut nyckeln är ansvarig för att inga obehöriga vistas i lokalen under hyrestiden.

Nyckel hämtas och lämnas igen på med överenskommelse med uthyrnings ansvarig via den mailadress som erhålls vid bokning.

Hamnföreningen har inget ansvar för de kläder eller annan egendom som hyresgästen har i lokalen.

Om lokalen, dess inventarier eller utrustning skadas eller försvinner i samband med uthyrningen ska hyresgästen betala för det.
Ersättning är ny anskaffnings värdet av samma produkt.

Tänk också på att respektera det maxantal besökare i lokalen 60st!
Det finns Wi-Fi i lokalen , nätverksnamn : (hamnen hotspot) Lösenord ( gäller 24tim) får ni vid hämtning av nyckel om ni så önskar.

Hyresgästen ansvarar för att låsa lokalen efter uthyrningstiden och för att lämna tillbaka nyckeln enligt överenskommelse.

Visa hänsyn till grannarna . Ingen musik efter kl 01.00

Möblera gärna om men återställ allt till hur det såg ut när du kom.
Extra bord och stolar finns. Varje bord har storleken 1200x600mm.

Du får inte möblera så att utrymningsvägar blockeras .
Hyresgästen informerar sina gäster om nödutgångar och regler för lokalen
Det råder rökförbud i lokalen.
Var försiktig med levande ljus.

Snabb diskmaskin finns. Läs instruktionerna noga.

Ni har tillgång till lokalen från kl.12,00 till kl.12,00 nästa dag.
Då ska lokalen återlämnas städad och klar enligt städinstruktioner
Dammsugare och städmaterial finns i skåpet i hallen .
Vill ni få städningen utförd så kostar detta 600kr.
Vid köp av städning skall det vara klart för städning kl. 09.00.
Då ska alla egna grejor vara borta och sopor borttagna
Diskning kan ni också få hjälp med under förutsättning att den är avsköljd och sorterad detta kostar då 500kr.
Städningen, diskning beställs i samband med bokningen.
Soptunnor finns vid altanen på sjösidan och vid toalett byggnad !
Finns det inte plats i soptunnorna så ta med soporna hem, inga sopor utanför tunnorna p.g.a. djur kan ta sönder säckarna och sprida soporna över hamn området!

Kolla extra noga att ALLA dörrar är låsta och fönstren stängda när du går.

Vid Preliminär bokning håller vi lokalen i 14 dagar och har vi inte fått bokningen under denna tid så betraktar vi den som ledig.

Bokar du av 14 dagar eller senare före uthyrnings tillfälle tar vi ut avgift på 300kr!

 

Ålabodarnas Hamnförenings Styrelse