Ålabodarna hamnförening paviljong ordningsregler!
Hamnföreningen är en ideell förening vars uppgift är att stå för trivseln i hamnen!
Bokningen av paviljongen görs via Ålabodarnas Hamnförenings mail : paviljongen@alabodarna.se
Betalningen sker via bankkonto 8214-9 664059303-1 eller Swish 1236357289
Märk inbetalningen med vilken dag paviljongen är bokad.
Betalningen för hyran skall vara inne på hamnföreningens bankkonto senast en månad innan datumet för bokningen!
Vill ni hyra paviljongen 6tim kostar detta 700kr
Vill ni hyra paviljongen 24tim kostar detta 1500kr
Vill ni hyra paviljongen 48tim kostar detta 3000kr
Du behöver vara minst 18 år för att kunna boka paviljongen.
Man ska även vara medlem i Ålabodarnas Hamnförening.
Är man inte medlem ska medlems avgiften på 100kr betalas in i samband med betalningen av paviljongen.
Hyresgästen som kvitterat ut nyckeln är ansvarig för att inga obehöriga vistas i lokalen under hyrestiden.
Nyckel hämtas och lämnas igen på med överenskommelse med uthyrningsansvarig via mailadress: paviljongen@alabodarna.se
Hamnföreningen har inget ansvar för de kläder eller annan egendom som hyresgästen har i lokalen.
Tar man i anspråk yta utanför paviljongen t.ex. vid användning av cateringvagn eller använder grillplats vid Paddrickaretorget görs det med samråd med hamnföreningen. Detta kan medföra extra hyra.
Om lokalen, dess inventarier eller utrustning skadas eller försvinner i samband med uthyrningen skall hyresgästen betala för detta.
Kostnaden är nyanskaffnings-värdet av samma produkt.
För fastsättning av girlanger , flaggor , ballonger mm. är det de fästöglor som sitter i taket som ska användas, inget annat!
Vi vill inte att ni använder något annat än de fästpunkter vi anordnat.
All annan fastsättning som orsakar skada kommer vi att ta ut en reparations-kostnad för.
Tänk också på att respektera det maxantal besökare i lokalen 60st!
Det finns Wi-Fi i lokalen , nätverksnamn : (hamnen hotspot) Lösenord ( gäller 36tim) får ni vid hämtning av nyckel om ni så önskar.
Hyresgästen ansvarar för att låsa lokalen efter uthyrningstiden och för att lämna tillbaka nyckeln enligt överenskommelse.
Visa hänsyn till grannarna. Ingen musik efter kl 01.00 !
Möblera gärna om men återställ allt till hur det såg ut när du kom.
Extra bord och stolar finns. Varje bord har storleken 1200x600mm.
Du får inte möblera så att utrymningsvägar blockeras.
Hyresgästen informerar sina gäster om nödutgångar och regler för lokalen.
Det råder rökförbud i lokalen.
Var försiktig med levande ljus.
Snabb diskmaskin finns. Läs instruktionerna noga.
Ni har tillgång till lokalen från kl.12,00 till kl.12,00 nästa dag.
Då ska lokalen återlämnas städad och klar enligt städinstruktioner
Dammsugare och städmaterial finns i skåpet i hallen .
Vill ni få städningen utförd så kostar detta 600kr.
Vid köp av städning skall det vara klart för städning kl. 09.00 påföljande dag.
Då ska alla egna grejor vara borta och sopor borttagna
Diskning kan ni också få hjälp med under förutsättning att den är avsköljd och sorterad detta kostar då 500kr.
Städningen, diskning beställs i samband med bokningen.
Sopor återvinns på vår återvinningsstation. Matavfall läggs i papperspåsar och läggs i den bruna tunnan.
Inga sopor utanför tunnorna p.g.a. djur kan ta sönder säckarna och sprida soporna över hamnområdet!
Kolla extra noga att ALLA dörrar är låsta och fönstren stängda när du går.
Vid Preliminär bokning håller vi lokalen i 14 dagar och har vi inte fått bokningen under denna tid så betraktar vi den som ledig.
Avbokar du 14 dagar eller senare före uthyrningstillfälle tar vi ut avgift på 300kr!
Ålabodarnas Hamnförenings Styrelse